ДЕЙВИД ГИЛМОР - 'Rattle That Lock' (2015)
02 Октомври 2015Преди около година обсъдихме финалния PINK FLOYD албум 'The Endless River' и заключихме, че се е получил съвсем прилично. Голямото НО в него бе парчето на Гилмор и съпругата му Поли Самсън - 'Louder Than Words', открояващо се като нелепа кръпка сред иначе изцяло инструменталните пиеси. Днес можем да кажем още по-уверено – песента можеше спокойно да остане за четвъртия соло албум на Гилмор, който въпреки разхвърляните тук и там красиви моменти, ще наречем по-скоро разочароващ.
Предната соло колекция на британската легенда - 'On an Island' излезе преди почти 10 години и бе посрещнат противоречиво от музикалната критика, като в повечето случаи го определяха като средна работа. Уви, днес можем спокойно да кажем, че 'On an Island' е поне една класа над 'Rattle That Lock'.
Характерният, разпознаваем за секунди блусарски подход на Гилмор е налице и е вероятно единственият истински силен елемент в случая – защото е ясно, че можем да го слушаме как реди китарна тема след китарна тема в продължение на часове. Може би затова се връщаме отново и отново главно към инструменталите в 'Rattle That Lock' (а те са цели три - '5 A.M.', 'Beauty' и 'And Then...'), но те съставляват твърде малка част от албума, за да го спасят или да оставят някакво по-ясно усещане за класа и идейност.
Характерният, разпознаваем за секунди блусарски подход на Гилмор е налице и е вероятно единственият истински силен елемент в случая – защото е ясно, че можем да го слушаме как реди китарна тема след китарна тема в продължение на часове. Може би затова се връщаме отново и отново главно към инструменталите в 'Rattle That Lock' (а те са цели три - '5 A.M.', 'Beauty' и 'And Then...'), но те съставляват твърде малка част от албума, за да го спасят или да оставят някакво по-ясно усещане за класа и идейност.
И това не е така, защото вокалите на Гилмор не стават - мекият му глас продължава да е силен и изключително точно пасващ отлично на бавната, почти флегматична и силно меланхолична музика, в която често са търсени силни вокални хармонии. Големият проблем е, че това са приятни, компетентно композирани и отлично изсвирени парчета, които можеш да слушаш като фон, докато се шляеш по улицата или миеш чиниите, но всъщност забравяш твърде бързо. В силно блус-ориентирания поп рок на Гилмор откриваме множество брилянтни елементи и цели пасажи, които обаче никога не се съединяват дори в едно изключително парче.
Въпреки дължината си от 5 минути и половина, 'Faces of Stone' оставя приятен послевкус, но не и усещането за силна, завършена композиция, а поп джазът в 'The Girl in the Yellow Dress' дава така нужното разнообразие на общия музикален фон, но отново – без да блести с нещо.
'In Any Tongue', 'Today' и пилотният сингъл 'Rattle That Lock' пък очевидно са били предвидени за най-силно открояващите се моменти в албума, но всъщност нито инструментално, нито текстово са такива.
Вероятно най-хубавото в случая е, че 'Rattle That Lock' не е свръхамбициозен, звучи откровено и в никакъв случай – насилено. Но дали ще го запомним като едно от важните издания на годината? Едва ли.
Източник: RadioTangra.com
Новини
- Предколедно издание на 'ПРИШЪЛЕЦЪТ 2112' на ВАСКО РАЙКОВ в 16:00
- Днес в екстремния 'ТАНГРА МЕТЪЛ ШОК' на ВАСИЛ ВЪРБАНОВ от 14:00
- Две силни нови песни влизат във ВАШАТА рок класация ТАНГРА ТОП 40
- Тангра интервю - ЖАН МАР разказва за предстоящия си първи албум
- ДНЕС в предаването 'РОКЕНДРОЛ' на МОНИ ПАНЧЕВ от 16:00
реклама
Tangra Top 40
- 1The Emptiness Machine
LINKIN PARK - 2A Fragile Thing
THE CURE - 3100 зъба
ONE DAY LESS - 4Без път в мрака
THE NIGHTWATCH - 5Halo
JEAN MAR