BLOC PARTY A Weekend in the City (2007)

10 Май 2007
BLOC PARTY A Weekend in the City (2007)
  • Лейбъл: Wichita / Animato Music
  • Издаден: 2007
  • Aвтор: Ники Василев
  • Оценка:
В самото начало на 2007 г. трип-рок песен, молитвено озаглавена "The Prayer", си проправи път до върховете на класациите в редица държави по целия свят и превърна създателите си в абсолютен хит. Става дума за Bloc Party - млад квартет от Есекс, Англия, оформен от Ръсел Лисак (китара), Гордън Моукс (бас), Мат Тонг (ударни) и родения в Ливърпул нигериец Келечукву "Келе" Окереке (вокали и китара). На въпросната четворка така и не бе обърнато подобаващо внимание у нас, ето защо ще си позволим да изложим и някои фактологични данни в настоящото ревю, без да се ограничаваме единствено със събективни впечатления от музиката на групата. И така, споменатото в началото парче е може би най-силно отрояващата се композиция в "A Weekend in the City" - вторият студиен албум на Bloc Party, издаден от лейбъла Wichita Recordings ("дом" на инди банди като The Cribs, Clap Your Hands Say Yeah, The Yeah Yeah Yeahs и пр.). Друга подробност, която задължително трябва да изтъкнем, е, че наследникът на дебюта на Келе и момчетата му, "Silent Alarm" (2005), е продуциран не от кого да е, а от Джакнайф Лий, известен покрай работата си за Snow Patrol, Kasabian и най-вече за отличения с Грами "How to Dismantle an Atomic Bomb" (2004) на U2. Споменавайки U2, няма как да подминем ушевадното влияние, което Боно и компания са оказали върху музиката на Bloc Party, наред с тоновете Placebo-образни вмешателства и неизчерпаемите намигвания към The Cure, особено по отношение на вокалите. Накратко, именно това ни очаква в 11-те песни в "A Weekend in the City" - инди рок със сериозни уейв-залитания и щипка трип-хоп, промъкнала се в мелодиите на квартета най-вече благодарение на програминга, добавен от Джакнайф Лий. Относно същинското съдържание на диска, вече споменахме пилотния сингъл, "The Prayer", явяващ се едно от най-електронните и трип-ориентирани парчета в изданието. На другия полюс бихме могли да постваим полу-сърцераздирателната финална сага "SRXT" или експерименталните аудио-перли "On" и "Where Is Home?", увековечени с помощта на истински струнен секстет. Останалата част от албума също е изключително разнообразна и жизнена като... като уикенд в града, както ни подсказват и самите Bloc Party - започвайки с откриващата двойка "Song for Clay" и "Hunting for Witches", преминавайки през личния ми фаворит "Uniform" и продължавайки със "Sunday" и втория сингъл "I Still Remember"... С други думи - почти брилянтна доза съвременна градска рок музика.