KoЯn - ‘The Nothing’ (2019)
17 Септември 2019- Лейбъл: Roadrunner/Elektra
- Издаден: 2019
- Aвтор: Никола Шахпазов
- Оценка:
Признаваме, KoЯn се справят добре. Успешно надживяха кончината на създаденото от самите тях ню метъл течение, а миналата година отбелязаха четвърт век творческа дейност.
Но встрани от тези постоянство и дълговечност, основният въпрос е доколко адекватно звучат KoЯn днес?
С всички условности и забележки, отговорът е - да, до голяма степен ‘The Nothing’ звучи тъкмо като рок албум, издаден през 2019. Продукцията е безупречна, китарите са суперплътни и тежки, вокалите на ДЖОНАТАН ДЕЙВИС са уверени и разнообразни (чуйте например колко различни неща пробвай той в ‘This Loss’), а балансът между всички инструменти (тук-таме дочуваме електронни подложки и клавири) и вокалните хармонии е отличен.
‘Gravity of Discomfort’ и ‘The Darkness is Revealing’ демонстрират най-силните страни на ‘The Nothing’ - страхотна ритъм секция (басът на FIELDY е лесноразнознаваем и инвазивен, както обикновено), стабилни рифове от MUNKY и HEAD, простичка, но ефектна структура плюс запомнящ се припев и хубави вокали от ДЕЙВИС. Впрочем, личи си, че вокалистът е отделил повечко време (4-5 месеца) за записи на партиите си - в ‘The Nothing’ те са толкова сложни и интересни, че парчета като ‘Surrender to Failure’ си заслужават няколко преслушвания дори и само за да ги изследвате в детайл.
Както вече отбелязаха фенове и критика буквално часове след излизането му, това е най-силното издание на KoЯn за последното десетилетие. Което обаче не го прави отличен албум като цяло.
Защото дори в доста разнообразни парчета като ‘Idiosyncrasy’ групата се придържа твърде близо до собственото си клише, а това в повечето случаи не е в тяхна полза. Неминуемо е докато слушате как ДЕЙВИС нервно повтаря, а след това и крещи “God is making fun of me/God is making fun of me/God is making fun of me”, да се сетите за още толкова други песни на групата, в които се случва почти същото. ‘Cold’, ‘The Ringmaster’, ‘Finally Free’ и ’H@rd3r’ също не блестят с нестандартност - встрани от полираната продукция, те са толкова стандартни KoЯn парчета, че предвидимостта им е болезнена.
Както е обичайно за KoЯn, основни теми в ‘The Nothing’ са депресията, загубата на близък човек, самобичуването, отчуждението и самотата. Нормално е - все пак, в рамките само на година ДЕЙВИС трябваше да се прости и със съпругата си, и с майка си. Проблемът е друг - въпреки че прави това вече 26 години, а самият той наближава 50, вокалистът все още разчита на твърде елементарен, почти хлапашки подход към изразяването на емоционалната си болка, включващ базови лирики с твърде много “fuck” в тях. Комбинирано с неколкократните включвания на свръхемоционално хлипане и плач, това прави парчетата твърде тийн и ги лишава от дълбочина, която иначе би им подхождала добре.
Новини
- Три наши банди преди INTEGRITY на концерта на 24 ноември в София
- ДНЕС в предаването 'BRAZZ JAMBOREE' на ВИЛИ СТОЯНОВ от 14:00
- Новото парче на MACHINE HEAD с КРИСТИНА от LACUNA COIL
- ОРИАНТИ издаде нов сингъл - 'Some Kind Of Feeling'
- Гледайте новото видео на EPICA - 'Arcana'
реклама
Tangra Top 40
- 1The Emptiness Machine
LINKIN PARK - 2A Fragile Thing
THE CURE - 3New Waters
ODD CREW - 4Бог за ден
ЦАР ПЛЪХ - 5Dyavol Mraz
FYELD